17, November 2016

NASDAQ (Carta 4-jam)

Gambaran umum

Pada hari Rabu, Wall Street bergerak lebih rendah di pertengahan harga minyak yang jatuh.

Keadaan semasa

Sentimen pasaran beralih kepada penurunan. Benchmark kepada pemulihan pasaran telah kehilangan pegangan yang tepat di atas tahap 4770. Indeks berbalik dan menurun selepas memecahkan tahap. NASDAQ sekarang kelihatannya menuju support yang dekatnya di tahap 4740. Ujian telah kegagalan pada 100-EMA menyebabkan sell-off dan kelemahan indeks. Harga di antara 100 dan 50-EMA pada timeframe 4 jam. Garisan bertindak sebagai resistance dan support kepada benchmark. Resistance di tahap 4770, dan support di tahap 4740.

Penunjuk MACD berada di tengah. Jika histogram memasuki kawasan yang negatif, yang akan menunjukkan kekuatan penjual berkembang. Jika penunjuk MACD kembali ke kawasan positif pembeli akan berkuasa ke atas pasaran. RSI bergerak ke bawah.

Cadangan perdagangan

Pergerakan ke atas selanjutnya dianggarkan akan menghadapi penghalang kuat di sekitar tahap resistance pada masa ini. Indeks yang overbought dan bergerak di bawah tahap 4740 akan mengurangkan tekanan pembelian. Penjual akan cuba untuk menolak harga kepada tahap 4710.