29, September 2016

EUR/USD(Carta 4-jam)

Gambaran umum

Euro mengundurkan beberapa kerugian disebabkan oleh kebimbangan terhadap keadaan ekonomi zon Euro.

Keadaan semasa
 
EUR / USD dalam sesi bercampur melalui urus niaga esok. Harga yang pergi ke belakang dan sebagainya di sekitar 1.1200. Euro mengalami tekanan bahagian pertama hari, tetapi masih dapat dipulihkan pada permulaan sesi Amerika Utara. Harga yang membuat percubaan untuk memecahkan 50, 100 dan 200-EMA dalam timeframe 4 jam. Pecahan tidak kekal lama dan harga kembali di atas mereka. Moving averages adalah neutral. Resistance dilihat pada 1.1250, dan support berada pada 1.1200.

Penunjuk MACD adalah di tengah. Jika histogram memasuki kawasan negatif, yang akan menunjukkan kekuatan penjual yang semakin meningkat. Jika MACD kembali ke dalam kawasan positif pembeli akan mengambil kawalan ke atas pasaran. RSI adalah neutral.

Cadangan perdagangan

Gambaran jangka pendek agak bercampur-campur. Pergerakan ke bawah lagi dihadkan oleh support 1.1200. Jika pair EUR / USD membuat satu lagi percubaan dan kali ini memecah di bawah paras harga boleh jatuh ke arah 1.1150. Sasaran kenaikan terdekat adalah resistance segera pada 1.1250.