03, Oktober 2016

DAX (Carta 4-jam)

Gambaran umum

DAX mengukuhkan beritkutan berita mengenai perjanjian mungkin antara Deutsche Bank dan Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat.

Keadaan semasa

DAX gapped yang lebih rendah pada permulaan Jumaat. Walau bagaimanapun, harga berpaling dan melonjak ke paras tertinggi mingguan kemudian hari. Indeks itu memanjat kembali ke kawasan ini 10.520. Harga memecahkan 50-EMA dan menguuji 100 dan 200-EMA dalam perjalanan ke atas. Dalam timeframe 4 jam hala moving averages menunjukkan arah bercampur-campur. 50 dan 100-EMA menunjuk lebih rendah, 200-EMA mengekalkan cerun menaik. Resistance dilihat pada 10520, dan support berada pada 10.350.

Incicator MACD adalah di tengah. Jika histogram memasuki wilayah positif, yang akan menunjukkan kekuatan pembeli yang semakin meningkat. Jika MACD kembali ke dalam kawasan negatif penjual akan mengambil kawalan ke atas pasaran. RSI bangkit dari wilayah negatif.

Cadangan perdagangan
 
Walaupun kenaikan pada hari Jumaat DAX kekal dalam saluran menurun. Harga ditutup pada had yang lebih tinggi. Indeks ini boleh menjalankan lantunan teknikal ke arah 10350. Jika tekanan yang semakin meningkat berterusan sebut harga akan melanjutkan pemulihannya. Sebagai alternatif, indeks DAX akan meneruskan momentum menurun.