18, Oktober 2016

BRENT (Carta 4-jam)

Gambaran umum

Futures Brent begerak lebih rendah pada hari Isnin di tengah dolar yang lebih kuat dan meningkat dalam jumlah US drilling rig.

Keadaan semasa

Pada timeframe 4 jam, Brent berubah menurun. Selepas pemulihan pasaran yang pendek pada sesi Asia harga Brent melantun ke bawah dari tahap 52.00 pada hari Isnin. Penjual mendorong harga yang lebih rendah menuju support terdekat 51.50 yang melambatkan penurunan. 50-EMA bertindak sebagai resistance dan menghentikan perkembangan momentum, dengan mendorong harga ke bawah dalam timeframe 4 jam. 50-EMA menjadi neutral, 100 dan 200-EMA mengekalkan bullish slope. Resistance pada tahap 52.50, dan support di tahap 51.50 dolar setong.

Penunjuk MACD berada di tengah. Jika histogram memasuki wilayah yang negatif, yang dijangka menunjukkan kekuatan penjual berkembang. Jika MACD kembali ke kawasan positif pembeli dijangka mengambil panduan kepada pasaran. Oscillator RSI berpindah ke bawah.

Cadangan perdagangan

Kami percaya harga dijangka terus berlaga dengan tahap 51.50. Jika tahap memegang harga minyak dijangka kembali mengukuh kepada tahap 52.50. Dalam senario di mana penjual memecahkan tahap sebut harga, Brent bergerak lebih rendah kepada tahap 50.50.