11, November 2016

BRENT (Carta 4-jam)

Gambaran umum

Harga minyak kekal berada di bawah tekanan di pertengahan kemenangan mengejutkan Donald Trump dan peningkatan inventori minyak mentah Amerika Syarikat pada minggu yang lalu. Brent futuressedikit memulih di pertengahan pertumbuhan risiko. Pelabur berhati-hati sebelum pertemuan penting OPEC pada tarikh 30 November.

Keadaan semasa

Brent futures didagangkan secara rata dan berada di sekitar tahap tertinggi terbaru ini di tahap 46.50 pada hari Khamis. Harga minyak telah gagal meneruskan rebound nya sebagaimana penjual kelihatannya menjaga tahap 46.50. Brent berada pada tekanan jual pada setiap pergerakan untuk membalik. Harga minyak Brent bergerak lebih rendah pada awal perdagangan Amerika Syarikat. Penjual membawa harga dari resistance terkini menuju tahap 45.50. Brent futures melonjak ke bawah dari 50-EMA pada timeframe 4 jam. 50 dan 100-EMA menuju tahap yang lebih rendah sementara 200-EMA kekal neutral. Resistance di tahap 46.50, dan support di tahap 45.50 dolar setong.

Penunjuk MACD kekal pada tahap yang sama yang menunjukkan kekuatan penjual. RSI bergerak menuju tahap yang terkurang nilai.

Cadangan perdagangan

Target yang dekat penjual kekal pada tahap support 45.50. Penembusan di bawah tahap ini merisiko penurunan menuju support di tahap 44.50.