08, November 2016

BRENT (Carta 4-jam)

Gambaran umum

Pada hari Isnin, harga minyak menguat kerana OPEC memberi penjelasan kembali rancangannya untuk mengurangkan pengeluaran.

Situasi semasa

Pada hari Isnin, harga minyak Brent telah gapped tinggi dan boleh memusingkan kerugian awal. Pembeli mendorong harga ke resistance terkini di mana tindakan pemulihan telah dihentikan. Dengan tidak mampu untuk kembali kepada tahap dan harga memusing kembali dan berada dalam fasa konsolidatif pada akhir hari. Harga kekal di bawah moving average pada timeframe 1 jam. Pemulihan pasaran ke atas terhalang di 50-EMA yang mendorong harga ke bawah. 50, 100 dan 200-EMA terus bergerak ke bawah. Resistance di tahap 46.50, dan support di tahap 45.50 dolar setong.

Pertumbuh penunjuk MACD yang menunjukkan kedudukan penjual semakin lemah. Osillator RSI berada hampir di tahap oversold, lalu menyokong pergerakan baru yang lebih tinggi.

Cadangan perdagangan

Setelah memusing kembali, dan kadar mungkin mencuba lagi untuk meneruskan pemulihan. Brent oil futures perlu bergerak lebih tinggi di tahap 46.50 untuk menguatkan momentum pembelian.