Trading signals

Kita berada di hujung minggu ini di sesi dagangan hari Jumaat dan sedang melihat pada prestasi FX.

Kelihatan pasaran tidak mempunyai masa untuk menaksir data perdagangan positif China, sejak kebanyakan fokus pasaran tertumpu berdasarkan latar belakang politik dan berita dari perundingan perdagangan China-US.

Semalam acara pasaran akhirnya membuat pusingan yang dijangka yang kita telah berbicara untuk keseluruhan minggu

Minggu lepas kita bercakap banyak mengenai sifat tidak stabil, tidak berhaluan pasaran-pasaran, satu trend yang telah bergerak ke dalam tempoh lima hari kebelakangan ini. 

China sedang kembali dari minggu berehat, dan ia akan menjadi menarik untuk melihat bahgaimana ini akan memberi kesan kepada pasaran FOREX.

Sebagai satu peringatan mesra, China telah tidak hadir sepanjang minggu ini disebabkan oleh cuti Tahun Baru Lunar dan akan kembali ke pasaran ini minggu depan.

Dollar US, yang kelihatan menyakinkan setiap orang dengan kelemahannya, kembali minggu ini merentasi papan pelaburan dan memperoleh berbanding semua matawang yang diniagakan secara aktif.

Gabenor 'Australian Reserve Bank' Lowe memaksa para pedagang untuk melakukan penutupan belian kecemasan di dalam pasaran matawang Australia pada hari rabu di awal pagi, ketika pegawai bank tersebut mengumumkan lebih banyak ramalan neutral.

Matawang-matawang  tidak semuanya aktif di dalam bahagian pertama minggu ini, dengan beberapa tindakan harga berhak mendapat sedikit perhatian, walaupun sebenarnya tidak banyak.

Kita bertolak kepada permulaan pasaran yang senyap minggu ini, selepas seminggu di mana Dollar US kebanyakannya dijual berdasarkan keputusan polisi Fed dan jangkaan 2019 yang dikeluarkan.