Monthly reviews

Persoalan untuk menggunakan atau tidak petunjuk-petunjuk teknikal untuk analisis dagangan dan cara bagaimana ianya berguna adalah setua pasaran-pasaran kewangan. 

USDJPY

'Major' menunjukkan tekanan 'bullish' (menaik) sederhana di dalam haluan 'Bollinger band' lebih atas (115.26), di mana paras rintangan berada, yang menyelamatkan daripada'rally' berkemungkinan di dalam haluan paras 118.62 dan paras 123.05. 

Cryptocurrencies

Kecenderungan untuk dagangan di dalam koridor mendatar 5843.30-7740.30 kekal.

GBPUSD

Satu perkembangan hayunan ke atas yang sangat lembab sedang berlaku, yang ditentukan oleh ketidakhadiran isyarat-isyarat belian langsung pasaran. 

EURUSD

Selepas pemecahan ke bawah palsu daripada 'inside bar' (bar dalaman) bulan Ogos, 'bears' (penurunan) bertindak balas di dalam bulan September dengan pemecahan palsu ke bahagian atas.

USDJPY

 Kecenderungan untuk pengurangan 'Bollinger bands' di dalam konteks ADX yang lemah kekal. Jajaran dagangan jangka panjang terbatas dengan sempadan-sempadan 106.46-115.73.

Cryptocurrencies

kawasan 5751.76 di pertengahan 'Bollinger band' bertindak sebagai paras sokongan sangat kukuh untuk bitcoin. ADX jatuh secara aktif, oleh itu, kemungkinan, kita akan menyaksikan satu lagi pergerakan mendatar bulanan di dalam jajaran  5751.76-7300.00.

GBPUSD

 Pembentukan hayunan ke bawah bergerak dengan amplitud kecil, yang mungkin menghasilkan jangkaan pembetulan. Walaubagaimanapun, tidak terdapat isyarat-isyarat langsung untuk pemberhentian atau penggantian setakat ini, oleh itu, adalah lebih baik untuk menunggu untuk pembaharuan paras rendah (di dalam haluan paras 1.26 dan paras 1.25).

EURUSD

Pemecahan ke bawah  palsu yang jelas 'inside bar' (bar dalaman) dan paras sokongan 1.1550 boleh membawa kepada permulaan dan perkembangan hayunan ke atas menuju wilayah 1.2089, di mana, seperti yang kita ingat, terdapat kawasan kemasukan jualan di dalam corak 'menurun' (bearish) O&U.

Gold

Minggu Februari terakhir adalah berjaya untuk emas ketika pasaran berakhir di dalam kawasan hijau.