Fundamental analytics

3 Alasan Mengapa Tidak Melepaskan Dagangan

Percaya atau tidak, setiap orang yang pernah berdagang berhadapan detik keraguan yang sama. “Perlulah saya tetap meneruskannya?” - Satu daripada soalan-soalan paling biasa bergerak di sekitar fikiran 'traders' berulang-ulang kali untuk berhari-hari, bulan atau malahan tahun. Ketika setiap kes adalah berbeza dan tidak boleh terdapat jawapan yang tepat untuk kesemua mereka, pada kebanyakan masa jawapan akhirnya adalah “ya”. Biar saya terangkan mengapa:


Dagangan adalah mengenai pengetahuan


Saya tahu… anda sedang melayari internet dan setiap hari anda mendapati broker-broker baru menawarkan anda yang terbaik, penyelesaian paling terkini untuk memperolehi beribu-ribu dollar ketika hanya melabur $50 dan… adakah saya menyatakan kesemuanya bebas risiko?


Baik, maaf. Seseorang perlu memecahkannya untuk anda. Keajaiban berlaku, tetapi anda boleh sekadar duduk di sekitar menunggu mereka. Dagangan adalah mengenai pengetahuan dan pengetahuan bermakna pendidikan. Tiada sesiapa meminta anda untuk memiliki PhD di dalam Ekonomi atau Kewangan, tetapi anda perlu memberikan beberapa jam kepada perkara ini, duduk dan proseslah maklumat dan berlajar yang asas. Tiada jalan lain. Jika setakat ini anda belum melakukannya, maka ia tidaklah terlalu lambat untuk bermula.


Dagangan adalah mengenai latihan


Saya tidak dapat menekankannya dengan cukup. Dagangan adalah kesemuanya mengenai pengekalan dan usaha. Fikirkannya sebagai sukan. Anda tidak akan menjadi lebih baik tanpa latihan. Oleh itu setiap kali anda berasa tidak bermotovasi, cuba untuk menyalurkan semula minda anda sebagai seorang atlet dan di sebalik meradang dengan carta dan mehentam palang, bernafas, bermeditasi dan mengulangi. Selalu mengulangi. Sebab setiap kali anda gagal, anda sedang belajar.


Anda tidak bersendirian


Ia adalah benar. Anda tidak. Seperti yang saya katakan pada permulaan keratan ini, ramai 'traders' berhadapan dorongan negatif yang sama untuk berhenti berdagang disebabkan ia adalah sama ada terlalu keras, terlalu menggunakan masa atau terlalu mahal. Alasan-alasan negatif akan selalu ada. Begitu juga dengan yang positif. Dan ia adalah untuk anda bahagian mana yang anda dakap. Adakah anda mendakap cabaran atau kegagalan? Adakah anda fokus kepada bertambah atau berkurang? Blog, forum, laman sesawang… laman sesawang ini adalah penuh dengan sumber-sumber yang dipercayai untuk berkongsi pengalaman-pengalaman anda dan membantu anda menjadi 'trader' yang lebih baik.


New articles